De Kolenboertje evolutie: barbecue specialisme wordt Meesterschap

Met onze partner Kemari (Creating fans for digital brands) hebben we tijdens strategische sessies gesproken over onze positie in de markt. Met het ultieme doel om de barbecue te gebruiken als verlengstuk van de keuken, 365 dagen per jaar voor hem én voor haar! De kunst van het weglaten bleek een bepalende factor in onze nieuwe branding. In tegenstelling tot de massa werken we bij Kolenboertje niet met sausjes en marinades. De kunst van het weglaten verplicht ons om met hoogwaardige ingrediënten te werken waardoor we in staat zijn om uitsluitend zout & onze unieke pepermix te gebruiken. De smaak komt dan uit het vlees, de vis of de groenten.

Met de barbecue als frame, het rooster als doek en de ingrediënten als verf werd de koppeling naar de meesters uit de kunst gelegd. Wij zijn trots op onze afkomst dus de knipoog  naar Meesterschap (Grolsch) maakte het plaatje af. Duurzaam barbecueën volgens ons concept future BBQ vertaalt onze visie op barbecueën. BBQ Meesterschap van Kolenboertje!

Herkenbaarheid in nieuwe logo.

Er is veel gesproken over onze naam Kolenboertje. Het verkleint terwijl we op het gebied van Teambuilding, workshops, klant-events en bedrijfsfeesten één van de grootste spelers zijn. Daarnaast is het internationaal moeilijk uit te spreken. Maar Kolenboertje straalt ook iets ambachtelijks uit, iets puurs en belangrijk… Heb je onze naam ooit gehoord dan zal je deze niet snel weer vergeten!

Ons herkenbare logo met de duidelijke naam, het herkenbare beeldmerk en specifieke vorm heeft onze herkenbaarheid in de markt een enorme boost gegeven.

Met de nieuwe huisstijl zijn wij trots ons nieuwe logo te mogen presenteren waarbij het ontwikkelteam van Kemari de kunstzinnige K daadwerkelijk met een stuk zelfgeproduceerde houtskool heeft geschreven. Hoe puur en hoe mooi. Voortaan laten we de status van BBQ specialist achter ons en presenteren we ons vanuit BBQ Meesterschap met ons nieuwe logo:

Kemari, Rijksmuseum, Kolenboertje.

Om de nieuwe huisstijl vorm te geven heeft Kemari in samenwerking met het Rijksmuseum gewerkt aan drie topstukken van Jan steen, Vermeer en Rembrandt. Deze komen voortdurend terug in onze programma’s oplopend qua exclusiviteit en prijs. In het voorbeeld de Nachtwacht van Rembrandt waarbij men een kamado heeft verwerkt. Ook hebben we het melkmeisje aangepast met een rode Kamado Joe classic 3 tegen de muur. Deze staat onder andere op onze aanhangers. De aanhanger is het verlengstuk van de bus, de bbq van de keuken en barbecueën is al lang niet meer alleen voor mannen maar zeker ook voor vrouwen. Zo heeft ieder beeld en elke actie een eigen verhaal in ons nieuwe concept BBQ Meesterschap bij Kolenboertje.

De kunst van het weglaten.

Eenvoud, puur en van topkwaliteit. Team Kolenboertje voert dit principe door in haar 3 bedrijfstakken:

  • Tijdens de workshops werken we met hoge kwaliteit producten, eenvoudige gerechten van topkwaliteit die je later zeker nog opnieuw zult maken.
  • Wij verkopen in tegenstelling tot collega’s de bbq’s met weinig accessoires. Als je goed kunt barbecueën heb je weinig accessoires nodig. Dat bespaart veel geld.
  • Wij verkopen veel vlees en vis aan onze klanten. Wij kiezen alleen voor een selectie uit de markt van de beste producten dus ook hier blijven we weg van de massa.